A digitális tudás és médiaműveltség tesz haladóvá minket

Álmodj nagyban, kezd kicsiben és hagyj valamit magad után!

A koreai Digitális Irodalom Központ éppen 3 éve indította el kísérleti programját, amellyel a digitális és a médiaműveltségi készségeket vitte közelebb a szöuli iskolák diákjaihoz. A program révén a gyerekek megtanulhatták, hogyan lehet jobban értékelni az online médiaforrásokat, és megtapasztalhatták a szórakoztatást és az izgalmat, amit a digitális technológiák, mint az AR és a VR kínálnak. 

Két évvel ezelőtt, a Google LLC támogatásával a programot bővítették, azóta 200 iskolában már 10.000 gyereket oktatnak, sőt ezer szülőt is bevontak hozzá, hogy segíthessék gyerekeiket a digitális média használatában. A szülőkkel való együttműködés azért fontos, mert a technológiai lehetőségekről való tudatos ismeretfejlesztés gyakran otthon kezdődik.

A programnak hihetetlen hatása lett, így nemrégiben további 7000 hallgatót és több 600 tanárt oktatnak digitális tudásra és médiaműveltségre Koreában. Legújabban különös hangsúlyt fektetnek arra, hogy a programot a vidéki területeken élő gyermekekhez eljuttassák.

A Google LLC arra a földrajzi helyre figyel és invesztál oktatásra, ahol nyitottságot érez a digitális írástudat, innovatív gondolkodás terén.  Ezzel a fiatalok nagy lökést kapnak inspirációra, készségek és ismeretek bővítésére.

“Csoda volt, hogy lehetőségem nyílt megismerni a digitális írástudást az iskolámban. Ezen az osztályon keresztül meg tudtam csinálni azt, amit úgy gondoltam, hogy csak a felnőttek tehetnek, és csak a szakemberek tehetnek. Bővített valóságot tapasztaltam, és virtuális valóságot terveztem barátaimmal. Számomra a legérdekesebb dolog volt a nagy adatelemzés és az infographic videó készítés. Most álmodom, hogy szoftverfejlesztővé válok, ami olyan dolgot hoz létre, ami ma nem létezett, és hozzájárul egy szép világhoz.”– Yeseo Yoo, a Hanbada Middle School 15 éves diákja, aki 2018-ban részt vett a CDL programjában.

Mi a  SZOCIÁLIS JÓ? Általában olyan cselekvésként határozzák meg, amely valamilyen előnyt jelent a nagyközönség számára. Ebben az esetben az édesvíz, az oktatás és az egészségügy jól példázza a szociális termékeket. Az új média újítások és az online közösségek robbanása azonban új jelentést adott a kifejezésnek. A társadalmi jóság most arról szól, hogy a globális polgárok egyesüljenek, hogy kiaknázzák az egyének, a technológia és az együttműködés lehetőségeit, hogy pozitív társadalmi hatásokat hozzanak létre.
A szociális jó  ma a VR és AR megjelenésén keresztül hódit, lép át határokat…
 
forrás: https://blog.google/outreach-initiatives/google-org/digital-and-media-literacy-education-korea/

 

Go2maps Group